Goed voornemen 2018: afvallen!

Heb jij een lijstje gemaakt met goede voornemens? Grote kans dat afvallen dan ook op jouw lijstje staat. Wist je dat dit een van de meest gekozen goede voornemens is? We zeggen heel hard dat we niet aan goede voornemens doen, maar waarom zitten de sportscholen aan het begin van het jaar dan zo vol? Ik denk dat als je een balans vindt tussen gezond eten en bewegen, en je jezelf daar op focust dit jaar, je volgend jaar geen goed voornemen meer hoeft af te spreken. Want dan zal afvallen niet langer een uitdaging voor jou zijn, maar onderdeel van je leven.

Onderdeel van je leven

Het begint ermee dat je een mindset hebt dat je gezond wilt leven. Veel mensen die ik hierover spreken hebben het er dan over dat ze het lastig vinden om het vol te houden. Alleen ik vind de term volhouden negatief klinken. Het is dan alsof het een opgave voor je is, terwijl je de nieuwe levensstijl onderdeel moet laten zijn van je dagelijkse ritme. Het moet een standaard handeling zijn, en onderdeel zijn van de nieuwe jij!

Bewegen

We hebben het dus niet langer over volhouden. En eigenlijk ook niet meer over afvallen. Natuurlijk is het belangrijk dat je kilo’s kwijtraakt, maar laat het vooral kilo’s vet zijn. Spieren zie je qua gewicht ook op de weegschaal, maar dat zijn kilo’s die je wilt zien. Het is dus belangrijk dat je gaat sporten en bewegen. Het liefst minimaal een half uur per dag. Kies sport of beweging uit die jij leuk vindt, niet alleen nu, maar ook nog over 5 jaar. En het is natuurlijk altijd een optie om samen met een vriend of vriendin te gaan sporten.

Een gezond eetpatroon

Maak bewust de keuze om gezond te gaan eten, en gevarieerd. Denk aan veel groente en fruit, vezels, vlees, vis, maar ook vegetarisch. Hoe je hier een evenwicht in vindt, kan daar middel van een aantal hulpmiddelen. Zo zijn er tal van kookboeken die heerlijke gezonde recepten geven. Maar ook kan je op jouw telefoon apps downloaden om bij te houden wat je die dag hebt gegeten, en hoeveel je bijvoorbeeld hebt bewogen. Met deze gegevens krijg je veel meer inzicht over jouw eetpatroon en beweging per dag.

Kortom, als je meer beweegt en gezonder gaat eten, en dit als standaard per dag instelt heb je volgend jaar echt geen goede voornemens meer nodig. Neem snel een kijkje op onsbestedieet zodat je meer hulpmiddelen kan vinden, om gezond te eten!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *